4 okt 2011

Fimo Tutorial Biscuitjes

Op aanvraag op een forum ben ik gestart met mijn eerste tutorial. Ik wilde er één afbeelding van maken, maar mijn hele laptop flipt als ik ermee aan de slag ga... Dus dan maar zo: Opmerkingen vooraf: Je ziet gaande het proces allemaal spikkeltjes in mijn Fimo klei zitten, dit komt doordat ik er koekkruiden doorheen heb gedaan. Na het bakken ruikt mijn fimo koekje echt heel lekker! Stap 1: Meng een bolletje Fimo Classic Wit (00) en een bolletje Fimo Soft Caramel (7). Houd ongeveer de verhoudingen op het plaatje aan.
Het wordt ongeveer deze kleur:
Stap 2: Maak van je bolletje een schijfje, zo dik als en iets groter dan je je koekje hebben wilt.
Stap 3: Snijd je Fimo klei tot een rechthoekige vorm:
En maak de hoekjes van het rechthoekje een beetje rond met je vingers:
Stap 4: Duw met een speld, een stuk draad of een ander hulpmiddel haaks op de klei, daar waar je een "inkeping" wilt.
Dan krijg je uiteindelijk dit:
Stap 5: Maak met een dikke naald op een ander hulpmiddel zes gaatjes in het koekje. Ik heb het hiermee gedaan:
Stap 6: Doe er eventueel nu een draad door zodat je het als hanger kan gebruiken (of voor andere doeleinden eventueel andere dingen) Stap 7: Voor het "gebakken" effect. Neem een lichtbruin, een donker, een roodachtig en een wittig pastelkrijtje. Ga hiermee duwend over een papiertje zodat je los poeder krijgt. Je kunt er ook m.b.v. een mesje wat afschrapen.
Het "poeder" met een fluffy/ zachte kwast:
Stap 8: Kleur je koekje met het pastelkrijt en de kwast. Ik heb een beetje wit in het midden gebruikt en donkerbruin en rood aan de randen.
Stap 9: Bak het koekje en klaar is hij! Een armband die ik ermee gemaakt heb:
Hopelijk snappen jullie alles en vonden jullie het een leuke tutorial! Als je nog vragen of tips hebt kan je ze hier altijd achterlaten. Liefs, Sarah

1 opmerking:

  1. Leuke tutorial.
    En vind die armband best wel schattig.

    groetjes van
    dailylovebeauty

    BeantwoordenVerwijderen